WELKOM

JURIDISCH ADVIES VOOR VERENIGINGEN EN STICHTINGEN
VRAGEN? BEL DE JURIDISCHE INFOLIJN: 010-4588431

De Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht is het kennisinstituut voor juridisch advies en rechtsbijstand voor niet-commerciële verenigingen en hun bestuurders.

Onze doelstelling is de verenigingsbestuurder de zorg over de uitvoering van alle wet- en regelgeving en overige juridische zaken uit handen te nemen, zodat zij zich weer volledig kunnen richten op de ontwikkeling van hun vereniging.

NIEUW!
Certificeer uw vereniging met het predicaat Goed bestuurd
en maak de kwaliteit van uw bestuur zichtbaar!

Met het predicaat Goed Bestuurd kunt u laten zien dat u als verenigingsbestuur uw bestuurlijke zaken goed op orde heeft.

Hoe komt u in aanmerking voor het predicaat Goed Bestuurd?
Het predicaat Goed Bestuurd is exclusief voor de bij de Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht aangesloten verenigingen die hebben aangetoond dat zij
* voldoen aan de geldende wet- en regelgeving;
* de juridische en financiële risico’s voor het bestuur en de vereniging goed hebben afgedekt.

Wij controleren voor u of uw vereniging voldoet aan de geldende wet- en regelgeving en of u de juridische en financiële risico’s voor uw bestuur en uw vereniging goed heeft afgedekt. Als het nodig is doen wij u aanbevelingen. Als alles in orde is (indien nodig na het opvolgen van onze aanbevelingen) verlenen wij uw vereniging het predicaat “Goed Bestuurd”.

Het predicaat “Goed Bestuurd” kunt u vervolgens duidelijk zichtbaar maken in uw clubhuis, op uw briefpapier en op de website van uw vereniging. Dit is niet alleen een goede PR naar uw leden, maar ook voor toekomstige leden, nieuwe bestuursleden, sponsors, subsidieverstrekkers en controlerende instanties.

Verdere voordelen van aansluiting bij Vereniging en Recht
Het predicaat is exclusief voor bij de Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht aangesloten verenigingen. Door aansluiting bent u ook direct verzekerd van doorlopende online juridische ondersteuning en kunt u gebruik maken van onze incassoservice (i.s.m. Flanderijn Incasso en gerechtsdeurwaarders). Met onze nieuwsbrief houden wij u bovendien op de hoogte van veranderingen in wet- en regelgeving en belangrijke uitspraken van gerechtelijke instanties.
Daarnaast heeft u recht op 25% korting op het standaard uurtarief van de bij ons aangesloten advocaten.

De lidmaatschapsbijdrage bedraagt € 95,-  euro (excl. btw) per jaar.

De Nederlandse Stichting voor Vereniging en Recht:

1. dé juridische vraagbaak voor de verenigingsbestuurder in Nederland
  2. neemt u de zorg over alle wet- en regelgeving uit handen
  3. unieke ondersteuning op maat met de juridische helpdesk
  4. makkelijk bereikbaar, snelle respons, praktische antwoorden
  5. onafhankelijk en zeer deskundig
  6. nu aanmelden en direct verzekerd van goede ondersteuning!